marți, 10 mai 2011

Monarhia ar pute fi solutia ,pentru Romania !

   Eu afirm ca monarhia ar readuce tarii prestigiul pierdut, recunoasterea valorilor si un plus de mandrie nationala. Am avea un factor de stabilitate politica si neutralitate absoluta, in conditiile in care monarhul este mai presus de partidele politice si nu este propulsat de nici unul dintre ele.Imaginea asupra Romaniei in timpul monarhiei a fost una foarte buna, cred ca a fost poate cea mai infloritoare perioada a tarii.Monarhia constitutionala ne costa infinit mai putin decat dezmatul prezidential de acum.Si daca ma gandesc bine (am mai spus asta de multe ori ) actul de abdicare impus ,cu arma de comunisti ,cu trupele sovietice pe teritoriul Romaniei e cam NUL.Acea semnatura  din 30 decembrie 1947 a fost obtinuta de comunisti prin fortarea  Regele Mihai I  să abdice la fel cum a fost "luate" si proprietatile multor romani.Daca acestea in mare parte au fost retrocedate proprietarilor sau mostenitorilor,normal ar fi sa se retrocedeze si forma de conducere a statului ,adica monarhie constitutionala. Deci ,noi avem o  problema ,ca stat : Suntem si republica si monarhie constitutionala.
 Nu se pune problema sa castige Regele sau familia regala ceva, ci noi, romanii, am fi cei mai castigati cu un rege. Poate si numai pentru faptul ca scapam de o "tiganeala" (lupta pentru Cotroceni).
Inchipuieti cum ar fi lucrat guvernul Tariceanu cu un rege in loc de Basescu sau daca Boc ar fi putut sta vreo secunda prim-ministru. Sau incearca-ti  sa va  amintiti cum se ruga Constantinescu de Radu Vasile sa demisioneze sau cum a cazut guvernul Petre Roman.
  Se spune ca sunt doua solutii pentru transarea acestei probleme: ori republica parlamentara, ori republica prezidentiala, dar eu sunt pentru  a treia, monarhia constitutionala. Eu cred ca onest este sa luam in calcul  aceasta varianta, cel putin pentru a preveni manipularea acestei chestiuni de catre diversi oameni politici,le cunoastem cu toti trecutul mocirlos!  
  Dar cum sa vrea romanul ca seful statului sa nu se scalambaie, sa nu ia profesorii la misto, sa nu declare ca poporul este neperformant sau ca suntem limitati  in performanta? 5 milioane de romani l-au votat pe  Basescu. Ii vedeti pe acestia mergand la referendum si spunand "DA" monarhiei?Cu toate ca acei 5milioane de romani au fost jigniti ,umiliti ,furati de cel care le-a cersit si prin unele parti cumparat votul.
  In concluzie,Monarhia ar recladi increderea investitorilor in Romania, fapt care ar duce la atragerea de investitii straine,ar impune respect si nu cred ca se poate prin referendum:"Sa-i dai Cezarului ce-i al Cezarului", prin alte mijloace.


21 de comentarii:

  1. Cu siguranta ca actul de abdicare e la fel de valabil ca si regimul comunist... asa cuim a ajuns la noi in tara.

    Cred ca familia regala nu are ce castiga in afara de multumire personala si, poate, senzatia unei reparatii morale.

    Noi am castiga, insa, incredere intr-o institutie, alta decat Biserica si Armata. O institutie cu adevarat deasupra intereselor de grup ale partidelor, care ar fi adevaratul mediator (care e, acum, sarcina presedintelui, insa acesta e aproape membru de partid, caci e sustinut in alegeri si guvernare de catre un partid).

    RăspundețiȘtergere
  2. Crezi ca asta e solutia?Sau poate C.Vadim!

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt intru totul de acord cu tine, Florin, si nu mai am nimic de adaugat, decat sa-mi exprim speranta ca voi ajunge si eu sa fiu supusul unui rege, aici, in Romania.

    RăspundețiȘtergere
  4. Lumi.Ro
    Da ! Cu siguranta! Casa Regala este solutia pentru Romania!

    RăspundețiȘtergere
  5. Mi-as dori si eu monarhie... :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Amiuţa,
    Trebuie si Casa Regala sa-si doreasca !

    RăspundețiȘtergere
  7. Nu ştiu ce să spun. Vezi tu, ca să aibe loc o asemnea schimbare, în primul rând ar trebui să avem şi o anumită educaţie. dacă adoptăm monarhia, asta nu ne va transforma automat într-o ţară cu aceeaşi educaţie şi principii ca ale englezilor, de pildă. Când Brucan a spus acum 20 de ani că românilor, faptul că au ieşit de sub comunism nu îi transformă automat în democraţi şi că le-ar trebui minim 20 de ani de exerciţiu democratic, a fost huiduit de o naţiune întreagă pentru cele spuse. Iată-ne după 20 ani şi încă nu ştim nimic transformând vorbele lui Brucan în cuvinte cu rol propovăduitor.
    Ceea ce spui tu este o idee, greu realizabilă, părerea mea şi improbabilă, părerea altora. Numa' zic!
    Dar adevărul este că nu avem(încă) educaţie civică şi nici politică corectă, nu ştim bine nici măcar perogativele unei mornarhii constituţionale, de fapt noi nu ne cunoaştem bine nici drepturile noastre de cetăţeni şi declarate în constituţie dar să mai vorbim de restul... Şi când spun "noi" nu mă refer neapărat la tine sau la mine şi nici măcar la restul cititorilor tăi care îţi împărtăşesc opiniile, ci mă refer la cetăţeanul de rând, neinstruit şi ale căror griji sunt cu totul altele, dar care constituie majoritatea cu drept de vot în această ţară. Şi acesta este un fapt, dragule.

    RăspundețiȘtergere
  8. loopoo ,
    Cum spunea si Bartolomeu Anania :"Speranta trebuie hranita cu fapte" asa ca "mingea" e acum in curtea Casei Regale ...

    Mircea,
    Nu stiu daca ai observat ca in ultima vreme exista o campanie (ma fac ca nu stiu unde e laboratorul ,de unde se arunca cu noroi) impotriva Biserici si Armatei.

    RăspundețiȘtergere
  9. I hear you! De acord total!

    RăspundețiȘtergere
  10. Daca poporul nu face nimic in privinta asta sa nu ne asteptam sa faca cei de la putere. Ar fi nebun Base sa renunte la mandat si sa proclame monarhia.
    Noi ar trebui sa facem ceva....intrebarea e ce!? strangere de semnaturi...desi o revolutie ar fi mai indicata.

    RăspundețiȘtergere
  11. @ Anonim:

    Semneaza petitia aici http://www.petitiononline.com/brudex/petition-sign.html

    RăspundețiȘtergere
  12. ieri nu am reusit sa-mi gasesc cuvintele pentru a-mi exprima opinia...astazi, scriind un comentariu la un articol al lui Loopoo, mi-au venit cuvintele...reproduc ceea ce e legat strict de subiect.
    " crezi ca ar lasa ghiolbanii din mana o prada asa frumoasa? Si, in ziua de azi, romanii n-ar mai avea incredere nici intr-un rege…Regele Mihai e deja batran…ca succesori…pe cine vezi tu capabil sa conduca Romania si sa obtina increderea poporului? Dar pana la asta…eu nu vad in stare acesti romani super-umiliti sa rastoarne actuala forma de conducere spre instaurarea monarhiei."

    RăspundețiȘtergere
  13. andreea,
    http://www.adevarul.ro/actualitate/eveniment/Neagu-Djuvara-Printul-Nicolae-Rege_0_478152715.html

    RăspundețiȘtergere
  14. Multumesc pt link. Eu sunt de acord cu monarhia...poate asa s-ar schimba ceva in bine...dar e cale lunga si anevoioasa pana la reinstaurarea ei.

    RăspundețiȘtergere
  15. Demult ar fi trebuit asta, dar n-a vrut "Adevarul", Sergiu Andon, Novaceanu si pentru ca toti astia trebuia sa aiba un nume, ei se vor numi mereu Iliescu.
    Cred ca acum e prea târziu, pacat!

    RăspundețiȘtergere
  16. Dan :
    Provin dintr-o familie de vechi negustori ,care au trait acele vremuri cu bune si cu rele . Eu inca mai sper!

    andreea toma.
    E o cale lunga ,dar nu imposibila.

    RăspundețiȘtergere
  17. ...am semnat si eu !

    RăspundețiȘtergere
  18. S-ar cheltui mai putini bani. Si eu cred ca monarhia ar fi un lucru bun. Au avut ei curaju sa puna un rege "strain", de ce n-am avea si noi? Geniu politic avem.

    RăspundețiȘtergere
  19. @ David ,
    Asta am spus si eu ,dar trebuie facut ceva. Cu toate ca am semnat si eu petitia ,cred ca altele ar trebui sa fie mijloacele ,prin care monarhia constitutionala sa revina.

    RăspundețiȘtergere
  20. buy valium online generic valium vs name brand - valium effects in children

    RăspundețiȘtergere
  21. Traisca Monarhia!!

    RăspundețiȘtergere