miercuri, 11 mai 2011

Amintiri

  Astazi, mi-am amintit o intamplare povestita de un fost camarad. Am asociat-o, de multe ori, cu ce ni s-a intamplat noua (in Romania) dupa 1989.
  Cel ce mi-a povestit, avea acasa  un caine de curte. Un ciobanesc enorm. Toata viata lui, cainele, traise legat in lant. Pe la 20 - 21 de ani abia isi mai ducea zilele. Nu mai vedea, picioarele ii tremurau si abia mai latra cand simtea un strain. Toata viata lui fusese un caine “de nadejde”. Fusese un aparator destoinic si nimeni, din cei necunoscuti, nu putea sa intre in curtea familiei daca nu era intampinat de cei ai casei.
  Si, pe vremea de care va povesteam, cand cainele credincios si iubit de toata familia nu mai putea sa faca mare lucru, tatal spune: “apai… amu, nu poate sa faca rau nimanui si cred ca putem sa-i dam drumul din lant”.
Si i-a dat drumul din lant.
Parca innebunit, cainele a inceput sa alerge in toate partile, cu o forta pe care nu si-ar fi inchipuit-o nimeni. Si a alergat in toate directiile, lovindu-se de tot ce i-a iesit in cale. De gard, de casa, de hambare…
Si nu a rezistat mult. Se lovise prea tare alergand. A murit repede, dupa ce a alergat “liber de lant”.
Cam trista povestea. Nu ?
  De ce v-am povestit asta… Uitandu-ma la unele lucruri ce se intampla, mi-am reamintit de credinta mea ca si libertatea se “construieste”. Ceea ce se intampla cu noi nu cred ca poate sa fie “un model” pe care putem sa-l aplicam oricand si oriunde. Poate, numai daca am crescut odata cu acel model… Cred ca libertatea (o sa spuneti ca e relativa si asta…) o putem construi daca avem aceasta dorinta. Si, neaparat, sa fie o vointa comuna a noastra si a celor din jur.Indiferent de care personaj, din povestea de mai sus, suntem.
Avem, oare, suficiente motive pentru a ne construi o libertate care sa nu fie doar o pacaleala? Credeti ca putem sa gasim solutii la situatiile in care traim si la caile pe care le putem alege pentru a construi echilibrul libertatii noastre?
 Un gand bun! O zi minunata!

17 comentarii:

  1. Cateodata o ora de fericire face mai mult decat o viata intreaga traita dupa reguli, in care esti inchipuit-bucuros si educat-multumit.

    Inca nu stiu ce sa zic de libertate. Incerc sa invat, acum...

    RăspundețiȘtergere
  2. Amiuţa:
    Daca iti place ce faci, vei avea succes ...

    RăspundețiȘtergere
  3. Imi suna foarte cunoscute aceste cuvinte. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Sa construiesti ceva iti trebuie mult timp. Niciodata nu e prea tarziu. Dar cine sa o faca? Televiziunea, presa?!?!? Amandoua sunt de scandal. Cine mai ramane sa coordoneze constructiv masele de oameni?

    RăspundețiȘtergere
  5. Emotionanta povestea si, intr-adevar, putem invata ceva din ea...ca a primi deodata libertate totala, dupa o viata in captivitate, te poate distruge...daca in schimb inveti treptat ce inseamna libertate, te poti bucura apoi de ea.

    RăspundețiȘtergere
  6. Lumi RO
    Elitele ! Spre deosebire de elite, masele de oamenii sunt doar consumatoari ;ei pot influenţa masele într-o oarecare măsură !

    RăspundețiȘtergere
  7. Frumoasa poveste si trista în acelasi timp. Dar cât de adevarata!! Asa-i când nu stii ce sa faci cu libertatea.

    RăspundețiȘtergere
  8. Bianca Dobrescu.
    Si eu ,ca de nu eram plecat demult,afara!
    Multam mult!

    RăspundețiȘtergere
  9. multi dintre noi au procedat ca dulaul din poveste...

    RăspundețiȘtergere
  10. Frumoasa si plina de invataminte povestea ta! Asa am fost si noi, romanii, dupa 89, niste indivizi care alergam haotic fara sa stim cum sa ne purtam si ce se face in democratie. Invatandu-ne singuri ce inseamna democratia, am invatat-o prost si dupa ureche. Rezultatele se vad azi.

    RăspundețiȘtergere
  11. principessa ,
    Bine ai venit pe aici pe la noi,te mai asteptam si cu alte comentarii.

    loopoo ,

    ...din pacate ,asa este!

    RăspundețiȘtergere
  12. Din pacate soarta acelui caine au decis-o alti pentru el,si asta pentru simplul fapt ca este considerat"animal"si a avut un final dureros.Nu aceelasi lucru se poate spune despre oamenii(opinia mea)care au libertatea de miscare,gandire,de a actiona etc.Dar totul depinde de noi insine,de cum stim si vrem sa ne coordonam viata!O seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  13. Multumesc de vizita ! Seara placuta si tie!

    RăspundețiȘtergere
  14. Foarte frumoasa povesta. Cred totusi ca acel caine isi aflase libertatea inca din lant, acum era numai "rasplata libertatii sale".

    RăspundețiȘtergere