Cum poate ajuta Programarea Neuro-Lingvistică mediul de afaceri?
Utilizarea limbajului în programarea neuro-lingvistică joacă un rol important, deoarece NLP înseamnă descoperirea modului în care putem înțelege limbajul minții pentru a produce rezultate remarcabile și pentru a descoperi unde putem avea obstacole.
În opinia cunoscutului psiholog român Laura-Maria Cojocaru, președinte și fondator al Institutului de Neuro-Programare Lingvistică Somato-Integrativă (INLPSI), multe dintre comportamentele noastre sunt inconștiente pentru noi, ceea ce înseamnă că, dacă întrebi pe cineva cum face ceva foarte bine, de multe ori nu îți poate oferi un răspuns specific: ”nu știu!”, deoarece acea persoană pur și simplu face instinctual ceea ce simte că o ajută să-și atingă obiectivele. Acest ”pur și simplu face instinctual” are însă în spate un mod specific de gândire care, la rândul lui, are în spate un mod specific de utilizare a cuvintelor, astfel încât acestea au devenit programe de acțiune eficientă.
NLP ajută la schimbarea comportamentelor nedorite
Unul dintre obiectivele principale ale programării neuro-lingvistice este inversarea obiceiurilor și comportamentelor negative. În majoritatea cazurilor, interpretarea de către un angajat a locului de muncă nu are prea mult de-a face cu mediul de lucru real și mai mult cu programarea lui interioară. Acestea fiind spuse, angajații pot avea experiențe de lucru diferite, chiar dacă lucrează în același mediu.
“NLP-ul îi poate ajuta pe angajați să vadă că de multe ori problemele cu care se confruntă la locul de muncă pot fi produse de conflicte interne și nu de cauze externe. Când angajații sunt conștienți cu ce se confruntă de fapt, este mai ușor pentru ei să se adapteze noilor obiceiuri, atitudini și comportamente, care le pot aduce beneficii lor și companiei. Învățând cum să ne folosim propriul limbaj interior, cuvintele și frazele potrivite pentru a ne transmite mesajul cel mai eficient și a obține cele mai bune reacții și rezultate de la noi și din interacțiunea cu ceilalți. Aceste noi structuri verbale creează motivație, convingere și eficiență”, explică psihologul Laura Maria Cojocaru.
NLP ajută la îmbunătățirea prezenței și a încrederii
Multe tehnici NLP nu numai că ajută la maximizarea capacității angajaților de a comunica mai eficient, ci pot ajuta și la îmbunătățirea prezenței și a încrederii lor în sine și în capacitatea de a face față onorabil provocărilor profesionale.
“Programarea neuro-lingvistică oferă angajaților o prezență mai bună și încredere, care oferă un impuls major, deoarece: (1) devin stăpâni pe emoțiile lor. Acest lucru îi poate ajuta să colecteze informații relevante chiar și sub presiune, (2) vor fi capabil să rămână concentrați și calmi tot timpul; (3) vor fi capabili să își maximizeze prezența în situații de afaceri importante. Cu alte cuvinte, vor rămâne calmi, concentrați și conectați, chiar și în timpul negocierilor critice; (4) vor putea utiliza comunicarea cu o precizie mai bună. Vor putea crea argumente convingătoare și vor puteți să își articuleze mai bine gândurile, punctele de vedere și ideile; (5) vor fi capabili să schimbe în mod eficient comportamentele nedorite în ei înșiși și în ceilalți. Dacă sunt lideri, se pot antrena să gestioneze echipele mai eficient, să inspire și să motiveze oamenii cu care lucrează, în mod consecvent”, declară specialistul.
Utilizarea limbajului în programarea neuro-lingvistică joacă un rol important, deoarece NLP înseamnă descoperirea modului în care putem înțelege limbajul minții pentru a produce rezultate remarcabile și pentru a descoperi unde putem avea obstacole.
În opinia cunoscutului psiholog român Laura-Maria Cojocaru, președinte și fondator al Institutului de Neuro-Programare Lingvistică Somato-Integrativă (INLPSI), multe dintre comportamentele noastre sunt inconștiente pentru noi, ceea ce înseamnă că, dacă întrebi pe cineva cum face ceva foarte bine, de multe ori nu îți poate oferi un răspuns specific: ”nu știu!”, deoarece acea persoană pur și simplu face instinctual ceea ce simte că o ajută să-și atingă obiectivele. Acest ”pur și simplu face instinctual” are însă în spate un mod specific de gândire care, la rândul lui, are în spate un mod specific de utilizare a cuvintelor, astfel încât acestea au devenit programe de acțiune eficientă.
NLP ajută la schimbarea comportamentelor nedorite
Unul dintre obiectivele principale ale programării neuro-lingvistice este inversarea obiceiurilor și comportamentelor negative. În majoritatea cazurilor, interpretarea de către un angajat a locului de muncă nu are prea mult de-a face cu mediul de lucru real și mai mult cu programarea lui interioară. Acestea fiind spuse, angajații pot avea experiențe de lucru diferite, chiar dacă lucrează în același mediu.
“NLP-ul îi poate ajuta pe angajați să vadă că de multe ori problemele cu care se confruntă la locul de muncă pot fi produse de conflicte interne și nu de cauze externe. Când angajații sunt conștienți cu ce se confruntă de fapt, este mai ușor pentru ei să se adapteze noilor obiceiuri, atitudini și comportamente, care le pot aduce beneficii lor și companiei. Învățând cum să ne folosim propriul limbaj interior, cuvintele și frazele potrivite pentru a ne transmite mesajul cel mai eficient și a obține cele mai bune reacții și rezultate de la noi și din interacțiunea cu ceilalți. Aceste noi structuri verbale creează motivație, convingere și eficiență”, explică psihologul Laura Maria Cojocaru.
NLP ajută la îmbunătățirea prezenței și a încrederii
Multe tehnici NLP nu numai că ajută la maximizarea capacității angajaților de a comunica mai eficient, ci pot ajuta și la îmbunătățirea prezenței și a încrederii lor în sine și în capacitatea de a face față onorabil provocărilor profesionale.
“Programarea neuro-lingvistică oferă angajaților o prezență mai bună și încredere, care oferă un impuls major, deoarece: (1) devin stăpâni pe emoțiile lor. Acest lucru îi poate ajuta să colecteze informații relevante chiar și sub presiune, (2) vor fi capabil să rămână concentrați și calmi tot timpul; (3) vor fi capabili să își maximizeze prezența în situații de afaceri importante. Cu alte cuvinte, vor rămâne calmi, concentrați și conectați, chiar și în timpul negocierilor critice; (4) vor putea utiliza comunicarea cu o precizie mai bună. Vor putea crea argumente convingătoare și vor puteți să își articuleze mai bine gândurile, punctele de vedere și ideile; (5) vor fi capabili să schimbe în mod eficient comportamentele nedorite în ei înșiși și în ceilalți. Dacă sunt lideri, se pot antrena să gestioneze echipele mai eficient, să inspire și să motiveze oamenii cu care lucrează, în mod consecvent”, declară specialistul.
Public speaking
NLP poate fi utilizat pentru a oferi instruire internă și în cazul prezentărilor in fața grupurilor mai mici sau mai mari de oameni. De exemplu, un aspect al NLP-ului este că ne va învăța cum să reducem nivelul de stres atunci când vorbim în public. Teama de a vorbi în public este cea mai comună fobie din lume, iar persoanele cu talente masive și multe și utile informații de oferit, consideră că vorbitul în public este un obstacol.
“Cu toate acestea, odată ce ne simțim confortabil în fața celorlalți, acesta este doar începutul modului în care NLP poate fi utilizat. Deoarece persoanele cu instruire NLP sunt conștiente de modul în care starea emoțională a instructorului afectează și influențează starea publicului, instructorul este învățat cum să-și aducă propria stare la un nivel optim și, prin urmare, să producă același efect și asupra publicului. Utilizarea specifică a metodelor de comunicare și a limbajului corpului se combină pentru a produce un efect mult mai puternic asupra audienței, eliminând experiența „moartea prin Powerpoint”, care este mult prea răspândită în sala de ședințe și a devenit deja o modalitate care mai mult îndepărtează interesul, decât să-l atragă. Încrederea și starea de “formă maximă”. Ancorarea este, de exemplu, unul dintre elementele cheie în NLP și este foarte utilizată în crearea stărilor de spirit motivante, a încrederii, în eliminarea gândurilor negative și atingerea stării de “formă maximă”, chiar atunci când vrei să fii cel mai bun (de exemplu, în prezentări)”, consideră psihologul Laura Maria Cojocaru.
Vânzări, negociere și persuasiune
“Majoritatea oamenilor nu recunosc sau nu știu că există o structură specială în modul în care funcționează negocierile pozitive. Schimbarea de perspectivă a clienților împotriva îndoielii, recadrarea obiecțiilor, împărtășirea unei viziuni, stabilirea unui curs pozitiv de acțiune și încurajarea oamenilor să urmeze un anumit drum benefic pentru toți cei implicați, sunt toate incluse în tehnicile predate în formarea NLP. Toate acestea provin din posibilitatea de a recunoaște starea particulară în care se află în prezent clientul sau partenerul și de a-l aduce în starea dorită de acord și aprobare. Conștientizarea și utilizarea benefică a stărilor noastre și ale celorlalți este absolut esențială pentru încheierea unui acord”, declară psihologul.
Schimbarea organizațională - motivație și moralul angajaților
Studiile arată că majoritatea oamenilor părăsesc organizațiile pentru că nu se simt apreciați de angajatori și/sau liderii de echipă. Acest proces ne asigură că suntem capabili să lucrăm cu personalul nostru pentru a le permite să vadă modul în care rolul lor se încadrează în valoarea generală produsă de organizație și modul în care această valoare se potrivește și se completează cu propria lor structură de valori personale, acesta fiind un proces extrem de eficient și necesar.
Direcție și focalizare
“Un bun instrument NLP, ce poate fi utilizat pentru a ajuta la crearea direcției și a unui bun focus personal și profesional, potrivit pentru a fi utilizat în interacțiunile directe într-un cadru de training în companii, este procesul de licitare a valorilor. Acest proces implică o prezentare generală a diferitelor domenii ale vieții și muncii pentru a stabili prioritățile și a identifica zonele de declin sau neglijare. Ne permite să convenim acțiuni și obiective măsurabile care au beneficii comune pentru individ și organizație”, explică psihologul Laura Maria Cojocaru.
NLP poate ajuta la dezvoltarea abilităților de “citire a minții”
“A spune că programarea neuro-lingvistică ne poate permite să ”ghicim” oamenii, nu este prea departe de adevăr. Înțelegerea indicilor non-verbali, para-verbali, a mișcărilor involuntare ale ochilor și a sistemelor principale de reprezentare a realității, ne furnizează informații prețioase pentru înțelegerea modului în care un potențial client sau colaborator se simte cu privire la experiența de vânzare/negociere și ne facilitează finalizarea cu succes a unei vânzări, negocieri, interacțiuni de orice tip”, spune psihologul.
NLP-ul îmbunătățește abilitățile de negociere la toate nivelurile
“O afacere de succes înseamnă, aproape tot timpul, negociere. Negociați zilnic cu angajații dvs., cu furnizorii, cu companiile concurente, cu specialiștii în marketing, cu firmele de publicitate, cu agenții de vânzări, și așa mai departe. Deoarece NLP vă ajută să înțelegeți și să coordonați mai bine orice tip de interacțiune umană, abilitățile de negociere ale tuturor celor din afacerea dvs. devin mai convingătoare și mai eficiente”, crede Laura Maria Cojocaru.
NLP mărește moralul
“Imaginați-vă că toată lumea din compania dvs., de la director și fondator până la ultimul angajat, știe cum să comunice eficient. Toți știu cum să se înțeleagă între ei, precum și să înțeleagă pe deplin un coleg sau un senior executiv atunci când comunică personal, video sau audio. Când toată lumea înțelege ce spun toți ceilalți, inclusiv indicii nonverbali pe care oamenii îi oferă, locul de muncă al companiei dvs. va deveni unul mai plăcut, mai relaxant și, evident, mai eficient”, este de părere specialistul.
NLP este instrumentul optim pentru companiile ce oferă servicii de suport pentru clienți
Indiferent dacă clienții vă contactează pentru a se plânge, pentru a vă lăuda sau pentru a oferi sugestii, programarea neuro-lingvistică vă permite să înțelegeți ce este cu adevărat în mintea lor.
„După cum probabil știți, de multe ori când un client se plânge de serviciile companiei dvs., acesta răspunde cu adevărat la alți stimuli. Au o zi proastă, tocmai și-au pierdut slujba, au probleme de relație sau sunt influențați de o altă situație negativă. Când echipa dvs. de asistență pentru clienți poate prelua indicii fizice vorbite și nerostite, vor ști mai bine cum să vă păstreze clienții. NLP a fost conceput ca un mijloc pentru deblocarea potențialului personal și îmbunătățirea performanței. Acesta realizează acest lucru prin eliminarea barierei psihologice - cum ar fi frica de eșec - care în mod normal ne-ar inhiba să ne testăm abilitățile în situații în afara zonelor noastre obișnuite de confort. Oferind încredere pentru a depăși convingerile care ne-ar limita în mod normal, NLP creează o „plasă de siguranță” care ne permite să performăm în afara zonelor noastre de confort percepute, realizând mai mult decât credeam anterior că suntem capabili. Deoarece performanța personală a fiecărui angajat este piatra de temelie a productivității și succesului afacerii, aplicarea corectă a NLP poate îmbunătăți încrederea și moralul personalului, poate crește performanța și productivitatea echipei și, la rândul său, poate îmbunătăți satisfacția clienților”, conchide psihologul Laura-Maria Cojocaru, președinte și fondator al Institutului de Neuro-Programare Lingvistică Somato-Integrativă (INLPSI).
Laura-Maria Cojocaru, președinte și fondator al Institutului de Neuro-Programare Lingvistică Somato-Integrativă (INLPSI) și președinte și fondator al Asociației ”Generația Iubire” este Psihoterapeut şi Trainer în Programare Neuro-Lingvistică. A studiat natura minţii umane urmând 9 formări profesionale cu abordări diferite - psihoterapie integrativă, hipnoză clinică, relaxare și psihoterapie ericksoniană, psihoterapie de cuplu și familie, psihologie clinică, neuro-programare lingvistică, terapii florale Bach, consultant Panorama Socială, instructor internațional yoga. De peste 12 ani ghidează oamenii atât în ședințe individuale cât și de grup și organizează cursuri şi traininguri în România, cu scopul de a-i face pe oameni să-și acceseze și utilizeze la potențial maxim resursele interioare.
NLP poate fi utilizat pentru a oferi instruire internă și în cazul prezentărilor in fața grupurilor mai mici sau mai mari de oameni. De exemplu, un aspect al NLP-ului este că ne va învăța cum să reducem nivelul de stres atunci când vorbim în public. Teama de a vorbi în public este cea mai comună fobie din lume, iar persoanele cu talente masive și multe și utile informații de oferit, consideră că vorbitul în public este un obstacol.
“Cu toate acestea, odată ce ne simțim confortabil în fața celorlalți, acesta este doar începutul modului în care NLP poate fi utilizat. Deoarece persoanele cu instruire NLP sunt conștiente de modul în care starea emoțională a instructorului afectează și influențează starea publicului, instructorul este învățat cum să-și aducă propria stare la un nivel optim și, prin urmare, să producă același efect și asupra publicului. Utilizarea specifică a metodelor de comunicare și a limbajului corpului se combină pentru a produce un efect mult mai puternic asupra audienței, eliminând experiența „moartea prin Powerpoint”, care este mult prea răspândită în sala de ședințe și a devenit deja o modalitate care mai mult îndepărtează interesul, decât să-l atragă. Încrederea și starea de “formă maximă”. Ancorarea este, de exemplu, unul dintre elementele cheie în NLP și este foarte utilizată în crearea stărilor de spirit motivante, a încrederii, în eliminarea gândurilor negative și atingerea stării de “formă maximă”, chiar atunci când vrei să fii cel mai bun (de exemplu, în prezentări)”, consideră psihologul Laura Maria Cojocaru.
Vânzări, negociere și persuasiune
“Majoritatea oamenilor nu recunosc sau nu știu că există o structură specială în modul în care funcționează negocierile pozitive. Schimbarea de perspectivă a clienților împotriva îndoielii, recadrarea obiecțiilor, împărtășirea unei viziuni, stabilirea unui curs pozitiv de acțiune și încurajarea oamenilor să urmeze un anumit drum benefic pentru toți cei implicați, sunt toate incluse în tehnicile predate în formarea NLP. Toate acestea provin din posibilitatea de a recunoaște starea particulară în care se află în prezent clientul sau partenerul și de a-l aduce în starea dorită de acord și aprobare. Conștientizarea și utilizarea benefică a stărilor noastre și ale celorlalți este absolut esențială pentru încheierea unui acord”, declară psihologul.
Schimbarea organizațională - motivație și moralul angajaților
Studiile arată că majoritatea oamenilor părăsesc organizațiile pentru că nu se simt apreciați de angajatori și/sau liderii de echipă. Acest proces ne asigură că suntem capabili să lucrăm cu personalul nostru pentru a le permite să vadă modul în care rolul lor se încadrează în valoarea generală produsă de organizație și modul în care această valoare se potrivește și se completează cu propria lor structură de valori personale, acesta fiind un proces extrem de eficient și necesar.
Direcție și focalizare
“Un bun instrument NLP, ce poate fi utilizat pentru a ajuta la crearea direcției și a unui bun focus personal și profesional, potrivit pentru a fi utilizat în interacțiunile directe într-un cadru de training în companii, este procesul de licitare a valorilor. Acest proces implică o prezentare generală a diferitelor domenii ale vieții și muncii pentru a stabili prioritățile și a identifica zonele de declin sau neglijare. Ne permite să convenim acțiuni și obiective măsurabile care au beneficii comune pentru individ și organizație”, explică psihologul Laura Maria Cojocaru.
NLP poate ajuta la dezvoltarea abilităților de “citire a minții”
“A spune că programarea neuro-lingvistică ne poate permite să ”ghicim” oamenii, nu este prea departe de adevăr. Înțelegerea indicilor non-verbali, para-verbali, a mișcărilor involuntare ale ochilor și a sistemelor principale de reprezentare a realității, ne furnizează informații prețioase pentru înțelegerea modului în care un potențial client sau colaborator se simte cu privire la experiența de vânzare/negociere și ne facilitează finalizarea cu succes a unei vânzări, negocieri, interacțiuni de orice tip”, spune psihologul.
NLP-ul îmbunătățește abilitățile de negociere la toate nivelurile
“O afacere de succes înseamnă, aproape tot timpul, negociere. Negociați zilnic cu angajații dvs., cu furnizorii, cu companiile concurente, cu specialiștii în marketing, cu firmele de publicitate, cu agenții de vânzări, și așa mai departe. Deoarece NLP vă ajută să înțelegeți și să coordonați mai bine orice tip de interacțiune umană, abilitățile de negociere ale tuturor celor din afacerea dvs. devin mai convingătoare și mai eficiente”, crede Laura Maria Cojocaru.
NLP mărește moralul
“Imaginați-vă că toată lumea din compania dvs., de la director și fondator până la ultimul angajat, știe cum să comunice eficient. Toți știu cum să se înțeleagă între ei, precum și să înțeleagă pe deplin un coleg sau un senior executiv atunci când comunică personal, video sau audio. Când toată lumea înțelege ce spun toți ceilalți, inclusiv indicii nonverbali pe care oamenii îi oferă, locul de muncă al companiei dvs. va deveni unul mai plăcut, mai relaxant și, evident, mai eficient”, este de părere specialistul.
NLP este instrumentul optim pentru companiile ce oferă servicii de suport pentru clienți
Indiferent dacă clienții vă contactează pentru a se plânge, pentru a vă lăuda sau pentru a oferi sugestii, programarea neuro-lingvistică vă permite să înțelegeți ce este cu adevărat în mintea lor.
„După cum probabil știți, de multe ori când un client se plânge de serviciile companiei dvs., acesta răspunde cu adevărat la alți stimuli. Au o zi proastă, tocmai și-au pierdut slujba, au probleme de relație sau sunt influențați de o altă situație negativă. Când echipa dvs. de asistență pentru clienți poate prelua indicii fizice vorbite și nerostite, vor ști mai bine cum să vă păstreze clienții. NLP a fost conceput ca un mijloc pentru deblocarea potențialului personal și îmbunătățirea performanței. Acesta realizează acest lucru prin eliminarea barierei psihologice - cum ar fi frica de eșec - care în mod normal ne-ar inhiba să ne testăm abilitățile în situații în afara zonelor noastre obișnuite de confort. Oferind încredere pentru a depăși convingerile care ne-ar limita în mod normal, NLP creează o „plasă de siguranță” care ne permite să performăm în afara zonelor noastre de confort percepute, realizând mai mult decât credeam anterior că suntem capabili. Deoarece performanța personală a fiecărui angajat este piatra de temelie a productivității și succesului afacerii, aplicarea corectă a NLP poate îmbunătăți încrederea și moralul personalului, poate crește performanța și productivitatea echipei și, la rândul său, poate îmbunătăți satisfacția clienților”, conchide psihologul Laura-Maria Cojocaru, președinte și fondator al Institutului de Neuro-Programare Lingvistică Somato-Integrativă (INLPSI).
Laura-Maria Cojocaru, președinte și fondator al Institutului de Neuro-Programare Lingvistică Somato-Integrativă (INLPSI) și președinte și fondator al Asociației ”Generația Iubire” este Psihoterapeut şi Trainer în Programare Neuro-Lingvistică. A studiat natura minţii umane urmând 9 formări profesionale cu abordări diferite - psihoterapie integrativă, hipnoză clinică, relaxare și psihoterapie ericksoniană, psihoterapie de cuplu și familie, psihologie clinică, neuro-programare lingvistică, terapii florale Bach, consultant Panorama Socială, instructor internațional yoga. De peste 12 ani ghidează oamenii atât în ședințe individuale cât și de grup și organizează cursuri şi traininguri în România, cu scopul de a-i face pe oameni să-și acceseze și utilizeze la potențial maxim resursele interioare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu