miercuri, 25 iunie 2014

Transalpina rămâne închisă toată vara

Şoferii care pătrund în această vară pe cea mai înaltă şosea montană din România, Transalpina, riscă amenzi usturătoare.

Drumul de 148 de kilometri, pentru asfaltarea şi modernizarea căruia statul român a plătit 432 de milioane de euro, este încă neterminat. Şoferii care se încumetă pe acest drum riscă niste amenzi de până la 680 de lei.

Statul român a plătit 2,8 milioane de euro pentru fiecare kilometru asfaltat şi modernizat, o sumă care a atras inclusiv atenţia DNA, coform celor de la Libertatea. Şi asta pentru că a existat o firmă care promitea să facă lucrarea cu jumătate din suma acordată câştigătoarei licitaţiei, firma Romstrade.



Romstrade a asfaltat drumul, însă nu a efectuat o mulţime de lucrări de consolidare a versanţilor şi de montare a unor parapeţi. Din aceste motive, drumul este considerat destul de periculos şi nu a fost deschis circulaţiei publice. Cum Romstrade a intrat în insolvenţă, statul român trebuie să organizeze o noua licitaţie pentru desemnarea unui nou constructor.

Transalpina este un drum istoric, construit iniţiat de armatele romane în drumul lor spre cetatea Sarmizegetusa. În perioada interbelică, drumul a fost pavat cu piatră la ordinul regelui Carol al II-lea, iar nemţii l-au reabilitat în timpul celui de al doilea Război Mondial.

Transalpina, atinge 2.145 metri în Pasul Urdele, leagă oraşele Novaci, din judeţul Gorj, şi Sebeş, din Alba. Drumul trece şi prin una dintre cele mai populare staţiuni montane din sudul ţării, Rânca. Pe hărţile rutiere, drumul apare ca fiind DN 67C.



Sursa: YahooNews

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu