sâmbătă, 27 iunie 2015

S-a suit scroafa in copac

 Am citit undeva, din intimplare, expresia "s-a suit scroafa in copac" si, nestiind ce inseamna, sau ce semnificatie are, curios am intrat pe dictionarul virtual si am cautat cuvintul -scroafa-. Acolo mi s-a explicat si acum sunt lamurit. 
Iacătă:
SCROÁFĂ, scroafe, s. f. 1. Femela porcului (sau a mistrețului). ◊ Expr. S-a suit scroafa în copac, se spune despre un parvenit înfumurat. ◊ Compus: scroafă-de-baltă = pasăre din ordinul picioroangelor, cu pene roșcate, pe alocuri negre (Ardetta minuta). Epitet injurios la adresa unei femei (nesimțite, fără caracter etc.). 2. Lovitură la jocul de biliard executată rău, dar care, din întâmplare, nimerește bine. – Lat. scrofa.



SCROÁFĂ s. (ZOOL.) purcea, (pop.) poarcă, (reg.) măscuroaică, măscuroaie.

PS: In orice caz, nu mi-ar placea sa fac pe cineva scroafa. Cand va fi cazul, calificativul nesimtita suna mai blajin.
Asta, ca sa stiti:)

Un comentariu: