vineri, 7 noiembrie 2014

Vesminte bisericesti


La modul general se spune ca atunci cand esti devotat unei meserii o vei urma indiferent de greutatile pe care le vei intampina. 
Am citit pe undeva prin mediul online, un articol in care elevii de liceu erau intrebati: daca vor sa devina profesori sau doctori ?. Din analiza pe care o faceau cei care au realizat articolul rezulta ca foarte putini sunt cei care isi doresc sa imbratiseze una din cele doua meserii. 
Pe vremuri, nu era deloc o rusine sa urmezi o asemenea meserie, azi, poate si din cauza salarizari, a conditiilor sau mai bine spus, a lipsurilor, foarte putini se gandesc sa mai devina doctori sau profesori.
E drept ca ar trebui vazuta si motivatia acelei meserii, pentru ca acel tanar se pregateste si sufleteste pentru a imbratisa o anume profesie. Se zice , ca acei tineri isi vor exercita profesia foarte bine daca prgatirea a inceput cu mult timp in urma, de pe bancile scolii.


Sunt, unii care se indreapta spre o anumita profesie tinand cont numai si numai de bani. Despre acestia se zice ca se vor reorienta constant. Pentru ei o meserie ar fi o chestie de moment. Ma rog, acum fiecare cu motivatia lui. De ce am facut aceasta introducere, va veti intreba? 
Nu as fi scris, daca nu mi-ar fi atras atentia, in online, pagina vesmintebisericesti , de pe site-ul cu acelasi nume.
Adica, sa vezi ca exista o adevarata industrie construita in jurul, acestor straie bisericesti pe care le poarta toti preoti in timpul savarsirii serviciului religios...pana la urma e o profesie si asta.. nu are cum sa treaca neobservata. Sa ma faca ca nu exista aceasta industrie, n-as putea, indiferent de parerea pe care o am eu legata de anumiti preoti. 
Si, ar mai fi un motiv, el este ceva mai vechi ...De fapt cu multi ani, copil fiind, am ajuns sa vizitez manastiriile din nordul tarii noastre, mai precis cele din Bucovina. N-am sa le enumar, fiindca sunt sigur ca multi din voi, le stiti. Le-ati vizitat sau ati auzit de ele! OK! 
Printre frumusetile acelor manastiri, am retinut vizual, vesmintele cu care erau imbracati slujitorii Domnului! Mi-au ramas, datorita faptului ca erau lucrate manual, iar acum vazand site-ul respectiv, l-am rasfoit cu multa placere.
Sa revin la meserii. Cred ca in ziua de azi, meseria( profesia ) de preot, a devenit  una ca oricare alta profesie. Este, desigur, o opinie...a mea!!
Si, fiind opinia mea ar trebui sa o si argumentez. Asadar, in ziua de azi, preoti sunt cu mult mai multi, decat atunci cand era eu mic...
Am avut ocazia, sa  vad, din nefericire, datorita contextului economic, social si politic pe care il parcurgem
preoti care parasesc vechile tipare si metode. Preoti care vin in intampinarea unei lumi aflata intr-o continua schimbare. Tineri care nu au chemare, lipsiti de vocatie determinati doar de interes material, familial si, care au urmat Teologia, pentru a deveni preoti. 
Si, am vazut, putini preoti care pastreaza valorile ortodoxiei cu sfintenie.

Din blogosfera romaneasca va doresc o zi de vineri minunata:)



Un comentariu: