marți, 31 mai 2016

Nu poti sa faci schimbari in viata

Nu poti sa faci schimbari in viata atunci cand esti intr-o relatie grea dar nu o poti lasa fiindca iubesti persoana mai mult decat orice. Atunci nu ramane decat sa traiesti asa intr-o continua suferinta..."
Fatalismul, acceptarea suferintei, a compromisurilor si a nefericirii sunt, din pacate, adevarate "valori" promovate in mentalitatea romaneasca. Stam cu mainile in san, oftam si suportam cu stoicism suferinta, ne imbolnavim psihic si fizic, dar nu schimbam nimic.
Ceea ce spune de fapt textul de mai sus suna in felul urmator:

"Nu vreau sa fac schimbari in viata mea, din teama, din lasitate, din comoditate, datorita obisnuintei si beneficiilor pe care totusi le am. Cu toate ca nu sunt respectat si iubit, ca exista conflicte, abuz psihic si fizic, nu ma despart pentru ca mi-e greu sa renunt la iluzia/autoamagirea ca poate, candva, se va intampla un miracol si va fi bine. In plus, nu as suporta ca partenerul meu sa fie fericit cu altcineva dupa tot ce am indurat eu.
Iubirea pe care spun ca o simt este de fapt o dependenta, un atasament toxic si disfunctional. Insa, prefer sa stau sa sufar, decat sa imi asum curajul de a face o schimbare. Nu ma iubesc suficient, nu am incredere in mine, mai bine cu raul cu care m-am obisnuit... asa ca stau si accept. Nu stiu cum sa traiesc independent, cum sa fiu autonom pentru ca nu am facut-o niciodata. Mai bine fac sacrificii si compromisuri, ca asa am vazut si in jurul meu. Trebuie sa faci compromisuri ca sa ai o relatie, ca nu poti sa traiesti singur.
Si, cum sa ma despart? Ce-o sa spuna lumea? Ca doar e o rusine sa iti cauti fericirea, insa este o virtute sa induri suferinta."
Cu aceste tipare de gandire se lupta orice psihoterapeut atunci cand este vorba de relatii toxice sau disfunctionale. Din pacate, atat de multi oameni traiesc in acest fel, incat acest mod de viata este considerat a fi "normalitatea". Dar, cu siguranta, nu este normal si nici acceptabil sa traim asa.
Ii felicit pe cei care constientizeaza asta si cauta sa aiba o viata de calitate. Pe ceilalti, ii invit sa deschida bine ochii si sa isi dea seama ca viata nu este facuta sa suferi si ca, da, ai multe optiuni care iti stau la dispozitie. Este insa necesar sa le cauti, sa le accepti si apoi sa depui efortul necesar pentru a le implementa in viata ta.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu