Pentru că la un anumit nivel devenise un focar de malware,
Google a decis să facă o curăţenie radicală la înscrierea de aplicații Google Play.
S-au realizat multe studii care au confirmat că democraţia prin care
sunt introduse noi aplicaţii în Google Play este greşit înţeleasă de
dezvoltatori. Mulţi dintre ei vând aplicaţii cu o valoare utilă egală cu
zero pentru simplu fapt că se acceptă. În acelaşi magazin virtual,
există aplicaţii complet inutile încărcate cu reclame agresive şi
programe care vă trimit SMS-uri la suprapreţ. Acest gen de aplicaţii nu
au existat şi nu vor exista niciodată pe AppStore-ul celor de la Apple,
deoarece regulile de admisie sunt foarte stricte. De exemplu, există o
perioadă de aproximativ două săptămâni, din momentul înscrierii unei
aplicaţii în AppStore, până când aceasta este publicată.
În acea
perioadă este testată şi verificată pentru conformitatea cu termenii şi
condiţiile magazinului. Se pare că cei de la Google au învăţat ceva din
practicile Apple şi au introdus zilele trecute câteva linii de text noi
foarte importante în ,,Google Play Developer Program Policy”.
În mare parte, restricţiile introduse cu această ocazie vizează tipul
de conţinut ce poate fi afişat într-o aplicaţie. Dacă acele reguli nu
sunt respectate la vreun nivel, în teorie, aplicaţiile în cauză nu mai
ajung în Google Play sau, în cel mai rău caz, sunt scoase la scurt timp
după publicare. Practic, toate modificările de acum sunt menite
să protejeze utilizatorii de aplicații Google Play cu reclame
înşelătoare sau cu un comportament dubios. Dezvoltatorilor li
se va interzice să includă promoţii prin trimiterea de SMS-uri sau
promoţii prin reclame la diverse site-uri şi aplicaţii. Nu vor mai fi
permise nici notificări care să redirecţionze utilizatorul să instaleze
noi aplicaţii, cu sau fără intervenţia acestuia. În special, se insistă
foarte mult pe formatul reclamelor ce pot fi afişate în interiorul unei
aplicaţii Google Play. Nu sunt permise imagini sau animaţii care
simulează sau par identice cu notificări, mesaje de eroare sau interfeţe
ale altor aplicaţii sau sisteme de operare. În definitiv, intenţia
celor de la Google este lăudabilă, rămâne acum să vedem cât de radicali
vor fi în a pune acest restricţii în aplicare.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
pai sa faca!
RăspundețiȘtergere