sâmbătă, 18 ianuarie 2014

Fumatul

Desigur si voi ca si mine vedeti in jur persoane care fumeaza mult. Cu siguranta aveti amicii, colegi, rude, cunostinte, fumatori. Dar, sa nu credeti ca doresc sa judec pe cineva. Si eu am fost fumator. Nici vorba de asa ceva!Este adevarat ca  mi-am dat seama ce rau poate face, ca doar sunt fumator. Eu, am inceput in timpul stagiului militar. Da, surpriza, am fost militar!! Nu m-a obligat nimeni sa fac asta, adica sa fumez...dar majoritatea camarazilor, erau fumatori. Dar, vine o vreme cand trebuie sa ne demonstram noua insine, ca fumatul e doar un viciu. Faptul ca ne face o gaura in bugetul personal, mai " treaca-mearga", dar ne pune in pericol sanatatea, plus timpul pe care il pierdem la pufait!

Fireste, eu ca si voi, mi-am pus intrebarea, de ce fumeaza lumea? Un raspuns care sa ma faca sa pricep, n-am si nici ca am auzit. Si, chiar am intrebat: colegi, amici, de ce s-au apucat de fumat? Am auzit un raspuns , care nu m-a lamurit, dar m-a bagat in ceata. Amicul asta mi-a ca asa-i “cool”... ce ?) Da, ce nu vad ca-i la moda? Concluzii. Pai, nu trag concluzii. O fi “cool” , o fi in pas cu moda, dar tot nu cred ca ar fi un motiv ca sa ne apucam de fumat. Ma repet, nu scriu acest articol, pentru ca acesta sa fie vreun protest impotriva fumatorilor. Asta-i o decizie personala. Fiecare hotareste pentru el. Dar, am vrut sa inteleg, de ce nu pot sa se lase de fumat.Ok! Am observat ca se incearca scaderea numarului de fumatori, mai ales la varste fragede! Am vazut si mesajul antifumat de pachet, acea poza sugestiva, care nu prea a dat rezultate. Lumea nu prea a fost convinsa. Daca ma intrebati, despre campanie....consider ca este un esec major! In opinia mea numarul fumatorilor a crescut!Discutam cu niste amici in urma cu ceva vreme si unul dintre ei tocmai isi cumparase un pachet de tigari.  S-a uitat la el, la imaginea care ne indeamna sa ne lasam de fumat, dar nu a reusit sa-l faca sa reactioneze in vreun fel. Nu l-a pus nici macar pe ganduri acel mesaj de pe pachetul de tigari. Chiar a fost amuzat. Parerea mea, orice campanie s-ar face, sunt bani aruncati pe fereastra, lumea nu se lasa usor, de fumat. De ceva vreme a aparut si pe la noi celebra: tigara electronica. Poate e o alternativa. Am vazut in oras diversi fumatorii cu acesta tigara. O fi o alternativa, dar nu stiu cat si cum ajuta. Poate ca mai trebuie un pic de vointa, ca sa renunti la fumat. Zic si eu…
Din blogosfera romaneasca va doresc sa va bucurati de aceste zile frumoase!


5 comentarii:

  1. Nu știu ce să-ți răspund. De ce şi cum, adevărul e că nici nu mai caut un motiv, el s-a rătăcit undeva în trecut, dar apoi a suferit transformări, s-a transformat în dependenţă.

    RăspundețiȘtergere
  2. In cazul meu, s-a intamplat tot pe baze de socializare si de a dori sa fiu si eu ca altii, plus si la mine a devenit o dependenta pe care insa o practic acum mai mult solitar, pe de o parte si pt ca aia din jurul meu de varsta mea s-au lasat de fumat sau, fiind mai tineri sau mai batrani nu s-au apucat niciodata, si pe de alta si pt ca recunosc ff bine ca este o dependenta patologica, nociva, si chiar sincer nu doresc sa dau exemplu prost la tineretul din jur, plus desigur si pt ca petrec destul de mult timp in locuri unde fumatul este nu numai dezaprobat dar chiar si interzis.

    RăspundețiȘtergere
  3. Deci, de la socializare vine...

    RăspundețiȘtergere
  4. "cand esti singur si nu stii ce sa faci / aprinde o tigara sa te scape de draci"

    RăspundețiȘtergere