sâmbătă, 11 mai 2013

Trebuia sa ma informez...

M-am decis sa scriu acest articol despre tigarea electronica dupa ce un amic de-al meu a reusit, e adevarat dupa mai multe incercari, sa se lase de fumat. Si era un fumator foarte inrait. Fuma undeva la doua pachete de tigari pe zi. Asta nu era bine deloc. Despre tigarile astea electronice nu stiam eu prea mare lucru! Ce stiam este ca ele au aparut pe piata fiind o alternativa care te poate ajuta sa renunti in a mai fi dependent de nicotina.
Si, normal curiozitatea m-a impins spre a ma informea despre tigarile astea electronice….
Este stiut faptul ca in tigarile obisnuite, cele cu tutun exista o serie de substante care provoaca dependenta. Acest obicei, adica acela de a fuma este foarte greu sa-l schimbi.
Amicul, cel care s-a lasat de fumat mi-a spus ca, pentru el perioada cea mai dificila a fost cea in care a trebuit sa se obisnuiasca cu lipsa acestui gest! Tigarea electronica a fost singura care a putut sa-i satisfaca lipsa acestui gest, deoarece arata ca o tigara normala si are un comportament asemanator, diferenta constand in faptul ca nu arde ci vaporizeaza. Lichidul special pe care il contine are in componenta: lichidul vegetal si un vaporizator. Inhaland din aceasta tigara, el, amicul avea aceeasi senzatie ca si aceea ca ar fuma o tigara normala…
Amicul, asta al meu a incercat foarte multe metode prin care dorea sa se lase de fumat: guma cu nicotina, plasture, tigari fara tutun, etc…dar a reusit cu tigarea electronica. Eu stiam acea metoda de reducere a numarului de tigari fumate gradual. O metoda des folosita! Si care da si ea rezultate!
Se spune ca dintre toate produsele care pot inlocui fumatul aceasta tigara electronica are cel mai mare randament!  si este simpla utilizarea ei. Sunt modele la care lichidul se poate pune direct in corpul vaporizatorului, la altele se folosesc un cartus mic, in care se pune lichid.
Incarcarea acestei tigari (Tigari electronice sailebao) se realizeaza la o priza sau la un calculator si dureaza de la cateva minute pana la cateva ore…
Acum, ce sa va zic, eu cred ca nu-i deajuns, mai trebuie si putina vointa pentru a renunta la aceasta pasiune toxica…A inceta sa mai fumezi este un proces indelungat, in opinia mea! Si, fiecare dintre fumatorul care doreste sa renunte ar trebui sa-si aleaga singur modul in care o face!
Din blogosfera romaneasca eu nu pot decat sa va doresc s-aveti o zi frumoasa!

4 comentarii:

  1. In mod sigur vointa este baza, dar in cazul fumatului nu e suficienta si probabil un astfel de surogat este de preferat fata de alte metode. Ce sa zic, mie imi lipseste si dorinta, nu doar vointa, desi... stiu ca nu e bine si parca fumez tot mai mult. Ori poate ar trebui sa schimb tigarile cu unele mai tari. Nu sunt curioasa sa o incerc pe cea electronica. Inca. Mama a reusit cu ajutorul unei terapii cu magneti sau ceva de genul, posibil sa spun prostii. In fine, a fost ceva brusc. A mers la cabinetul respectiv, i s-a facut nu stiu ce procedura, i s-a pus un fel de cip si a trebuit sa ia niste pastilute si sa nu mai puna gura pe tigara. Imi amintesc perfect acea zi si ultima ei tigara, nervozitatea dinainte de procedura si de dupa. Probabil m-au impresionat din moment ce mi s-au intiparit asa bine in minte. Nu a recidivat, nici nu simte nevoia, in schimb nu uita sa ne critice pe noi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ...sa stii ca nu am auzit de acea terapie, dar daca a reusit inseamna ca este si e de bine...

      Ștergere
    2. Mama fuma de multi ani, peste 20, daca nu 30 chiar. In orice caz, dinainte sa ma nasc eu. Si fuma mult. Bine, se poate ca si suma destul de mare sa fi avut rolul ei. :)))

      Ștergere
    3. ei asta-i...se recupereaza in timp...cred eu:)))

      Ștergere