vineri, 22 martie 2013

Un irlandez salvează Cimitirul Vesel de la Săpânţa

Cimitirul Vesel de la Săpânța este unul dintre cele mai cunoscute obiective turistice din România. Totuși, localnicii sunt departe de a obține bani frumoși din turism, iar meșteșugurile, dansurile și muzica maramureșeană sunt abandonate de o parte a comunității. Un proiect cu finanțare europeană („Drumul lung spre Cimitirul Vesel”), coordonat de irlandezul Peter Hurley, pasionat de lumea satului românesc, dorește să atragă mai mulți vizitatori în Săpânța și să readucă în atenție tradițiile de la sat. „Încă e ceva viu”, spune Hurley despre cultura rurală din România. „Eu știu cum e să fie fără”, completează el. Cu ocazia sărbătorii Sfintei Marii (15 august), la Săpânța va fi organizat un festival unde vor cânta muzicieni irlandezi și români, printre care și Grigore Leșe. O bună parte din muzică va fi cântată într-un cadru informal, arată Hurley, adică în gospodării sau în grădini. Pe cele două scene care vor fi amplasate în sat va avea loc în fiecare seară un spectacol de două-trei ore. În cadrul festivalului vor fi interpretate și melodiile compuse de Shaun Davey, un compozitor irlandez care, după ce a vizitat Cimitirul Vesel de la Săpânța, a pus pe muzică epitafurile de pe crucile din cimitir („Vocile din Cimitirul Vesel”).

7 comentarii:

  1. Fain! Ce mi-ar place sa mai merg acolo. Tare mult mi-a placut zona, oamenii, atmosfera. E ceva special.

    RăspundețiȘtergere
  2. Interesant si atragator. Daca ne-am putea potrivi programul de vacanta sa fim pe 15 august acolo...

    RăspundețiȘtergere
  3. foarte interesant si cu siguranta trbeuie sa mergem sa ne cinstim valorile

    RăspundețiȘtergere
  4. L-am descoperit de curand pe Grigore Lese si am ramas impresionata de el. Mi-ar placea sa particip si eu la acest festival.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cum, nu-l stiai pe Grigore Lese??...inseamna ca nu te uitai pe TVR Cultural!

      Ștergere
  5. Pai normal! Noi tot asteptam sa vina strainii sa mai salveze cate ceva! E utopie asta cu salvatul....

    RăspundețiȘtergere