miercuri, 13 iulie 2011

... cafeaua de dimineaţă

  Da, mor după cafeaua la ibric. Făcută de mine.  Şi mama o nimereşte de multe ori. Dar eu, ei bine, eu îs miezu' în ale cafelei. Miezu' pentru mine, desigur.
  Reţeta e al naibi de simplă. Iau o cană mai mărişoară aşa, cum sunt alea pe care le dăm de obicei cadou la amici şi pe care sunt scrise tot felul de mesaje tâmpite sau semne zodiacale. Asta e cana perfectă. Pentru că beau o singură cafea, dimineaţa şi îmi trebuie o cantitate consistentă. Nepotu'   spune că e prea multă, eu spun că e suficientă - şi necesară (combinaţia ideală). Deci, după cum spuneam, iau cana cu mesaje tâmpite sau cu semnul zodiacal, depinde ce-mi pică în mână, o umplu vârf cu apă şi o torn în ibric. În ibricul ăla frumos pe care l-am luat de la un anume hypermarket, pentru că eu am vrut să-l aduc în bucătărie, ca să-mi pot face cafeaua mea. Am stabilit, e ok !
  Deci torn cana plină cu apa. Apă  mai pun şi de la robinet , dar parcă nu e perfectă dacă e de la robinet - apa aia cu clor, poate cu resturi de fecale sau cine ştie ce vietăti mici-mici care la microscop arată ca nişte monştri cu dinţi ascuţiţi şi ochi holbaţi. Obligatoriu, pun şi o linguriţă rasă de zahăr. Şi las apa să fiarbă. Asta se întâmplă repede - ibric mare, pus pe ochiul mare al aragazului rezultă timp foarte scurt de fierbere. Deci mă întelegeţi, da?
  Fierbe apa, iau ibricul de pe foc, pun două linguriţe pline de cafea. Pun la loc pe foc, aştept să mai dea un clocot, sting focul şi învârt cu linguriţa cu coada lungă. Şi ...VOILA (asta dacă tot termin cursurile de franceză şi am avansat în ale limbii franţuzilor).

12 comentarii:

  1. Am si eu o reteta (o sa consider articolul tau o leapsa si o sa scriu si eu).Mie, in schimb, imi place mai dulce de atat.
    Apropo, am auzit eu ca daca n-o mai dai in clocot dupa ce pui cafeaua e mai buna...

    RăspundețiȘtergere
  2. Obligatoriu trebuie la ibric. Aia la filtru e apa chioara, nu-mi place.

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu nu beau cafea, probabil ca mi-am baut portis, dar cand am starea sa fac cafea, o fac cu caimac. Iti urez sa iti savurezi cafeaua in liniste.

    RăspundețiȘtergere
  4. @ Amiuta ,

    Fiecare cu reteta lui:)

    @ Loopoo,

    Nici mie!

    @ Lumi,
    Multam frumos!

    RăspundețiȘtergere
  5. Mi-ai facut pofta de-o cafea, dar e 11:30 noaptea. Mai rabd pâna mâine la birou, un filtru... asta e!!

    RăspundețiȘtergere
  6. @ Dan,
    Un pont pentru cafeaua la filtru:
    Cafeaua se asaza in filtru, in strat uniform; se stropeste cu 1/2 cescuta cu apa fierbinte, turnata cate putin, pe toata suprafata, ca sa se ude cafeaua si sa se taseze; astfel, apa va trece mai incet prin ea, obtinindu-se o cafea mai concentrata.

    RăspundețiȘtergere
  7. Cafea la nisip! asta e ce-mi doresc. In tineretile mele, gaseam la mare, pe terasa Orizont. Te scotea din somn, din boale, din minti, atat de buna era. Priveam cum trece ibricul prin nisipul fierbinte, pana la fierbere. Un vis! Si de-atunci n-am mai baut asa ceva...

    RăspundețiȘtergere
  8. @ cleo:

    Prima cafea la nisip am baut tot in Constanta ,pe o terasa in apropierea gari.

    RăspundețiȘtergere
  9. Cafeaua este ca si un copil – usor de facut si te tine treaz toata noaptea :D

    RăspundețiȘtergere
  10. Mmmm...mi+ai facut pofta de cafea la ibric...n+am mai baut de ceva timp...cat despre cafea la nisip, n+am baut niciodata, dar tare as vrea sa o incerc.

    RăspundețiȘtergere
  11. da, domnule! asta e procedeul!! asa se face o cafea adevarata si dupa parerea mea. pentru gustul meu insa, mai trebuie inca o lingurita de cafea si mmm, dimineata incepe altfel.
    si inca ceva: e foarte important(pentru mine)sa se ohineasca putin pe zat inainte de a o turna in cana :))

    RăspundețiȘtergere